Abtenau

Abtenau
Abtenau madártávlatból

2010. május 28., péntek

Day 4. - Task 2. - 56 km


A tegnapi kiadós esőzés után ma napsütésre ébredhettünk. Kicsit sikerült korábban kelnem mint az előző napokban, ugyanis tegnap lényegében egész nap aludtunk. Hagymás tojásrántottát készítettem 2 személyre, mert Laci előző este megvendégelt egy jó levessel és kompenzálnom kellett.
Csodával határos módon 2 perccel 9 óra előtt megérkeztünk a felszállításhoz, Peti meg is dicsért bennünket.
Jó hír volt, hogy ma végre nem a "sorbanállós" Bischlingre mentünk hanem a Tratberg nevű hegyre ahol legalább 300 ernyő elférne komolyabb probléma nélkül.
Korai és gyors feladatban gondolkoztak a szervezők, mert délután 4 óra után heves zivatarokat vártak. 56 km feladatot tettek össze, amiben az ablak előtt már kezdem kételkedni, ugyanis becsúszott egy fura középmagas front felhőzet ami teljesen bedeszkázta az eget.
A task deadline 15.00 óra volt, ami a 12.30-as pylon-t tekintve nem igazán laza idő egy 56 km-es feladatra. Gondoltam én ekkor. Meglepődtem.
150 pilóta zizeget és pulzált egyszerre a felhő alatt várva a 12.30-at. Hibátlan pozícióban kaptam el a pylon-t és a színes ernyőkavalkád közepén támadtam be az 56 km-es taskot.
Az első pont 25 km-re volt egy gyönyörű tavat szegélyező hegy tetején. Lényegében semmire nem volt idő a repülés alatt, rettenetesen gyorsan történt minden. Siklás gyorsítóval, majd tekerés, felhőszívás és felhő kerülgetés, újra gyorsító, fordulópontra kiszúrás parkettán, majd vissza kis tekerés és igen kitaláltátok, gyorsítóóóóóóóóóóó!
A fordulóig nem voltam nagyon lemaradva, kb 5-8 perc az elejétől. Meg is veregettem a vállam és már elképzeltem magamban, ahogy felállok a díjkiosztón a dobogó legfelső fokára. De hirtelen arra ébredtem, hogy a pontról visszatérve a kurzusra és kitekerve, már vagy 8-10 km volt köztünk. Nem tudom mi történt. Tényleg. Az elejét kb 2 egymáshoz közeli bolynak képzeljétek, amit én akkor kb 70 embernek saccoltam. Később kiderült, hogy nem csak repülni nem tudok, de a matek szigorlaton is elhasaltam. Teljesen esélytelennek látva az előny ledolgozását koppig tekertem mindent és a tekerések között belefeszülve a beülőbe nyomtam neki mint barom.
Balázs a célból rádión bemondta, hogy 1600-ról már beadta neki az utolsó pontról. Rásiklottam a pontra és 1600-on voltam, de gondoltam nem kockáztatok. Kitekertem 2100-ig és bevertem az első EB-m első valid taskján a célban.

Számokban:
141 pilóta startolt el.
134 pilóta a célban.
ebből 6 magyar.

az első 1 óra 12 perc 34 sec
az első magyar 1 óra 18 perc 26 sec
az én időm 1 óra 33 perc 27 sec

Simonics Peti 55. ; Vértes Bali 58.; Varga Dénes 81.; Kovács Béci 99.; Galambos Laci 117; Ákos Zsu 125.

Az első 10-ből 9 Ozone Mantra R 10.2

Konklúzió:
Erős arcszűkítés mellett megmutatták hol a helyem az európai siklóernyőzés egén.
A továbbiakban 3 dolog lehet fontos: gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni...
karolok mindenkit
béci

!!! Photo by Ákos Zsuzsi!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése