Abtenau

Abtenau
Abtenau madártávlatból

2010. május 24., hétfő

hivatalos tréning task

Reggel 9-kor volt egy megbeszélés egy hatalmas sátorban ahol bemutatták a fai ellenőröket, szervezőket és elmondták a szabályokat. Van belőle bőven csak tudjuk megjegyezni. Szigorúság van, ez nem egy szokványos kis fai 2.-es verseny ahol elnézőek a szervezők.
Ezután kb egy órás buszozással átvittek minket a Bsichling nevű hegyre, mert északi szélben az előtte lévő kétrugós hegy védelmében lehet repülni.
Aránylag rövid 48,4 km-es feladatot írtak ki, 4 gate-tel, ami azt jelenti, hogy 15 percenként lehet elindítanod a feladatot attól függően, hogy milyen pozícióban vagy. Amikor úgy érzed, hogy szépen kitekertél és a legoptimálisabb helyen vagy ahhoz, hogy elkezd a taskot, akkor belépsz a cilinderbe és go!
Mivel Balázs megkért, hogy a szponzoroknak fotózgassam kicsit az ernyőjét, így elég későn indultam és mire kitekertem már láttam, hogy az eleje már ez első pontról jön vissza felhőalapon. Nem bántam, mert ma inkább csak a gyórsítomat akartam beállítani meg a gps-emen is új szoftver verzió volt és gondoltam jó nap lesz, hogy összecsiszoljam a cuccot.
Hát nem annyira sikerült, ugyanis a gyorsítom még mindig elhúz jobbra, a gps meg nem indította el a taskot :( a régi szoftverrel tudtam mit kell megnyomni de most nem jöttem rá.
A repülés azért jól esett, az első részen még jól is mentem, kijött a lépés és azt éreztem,, hogy nem maradok szégyenben. Ez az érzés hamar köddé foszlott, a harmadik pont felé nagyon alacsonyra kerültem és már a leszállót kerestem. Kitartásomnak köszönhetően kb. fél óra alatt vissza küzdöttem magam a versenybe és megcsináltam az utolsó előtti pontot Lacival együtt. Elkezdünk visszaindulni az utolsó előtti biztonsági pontra, de szomorúan konstatáltam, hogy rajtunk kívül szinte már senki nincs a levegőben. Elég késő volt már és egy cirrus is becsúszott, azért nem adtuk fel és rácsúsztunk a pontra, de sajna a latest landing miatt már nem tudtuk megcsinálni. Laci megcsinálta a becsület miatt, én leszálltam a célban. Jól lebasztak minket, hogy nem figyeltük az órát.
Peti, Balázs és Dénes szépen beértek. Balázs kb 22., Peti 27., Dénes 39 körül, Laci 56., én 57. lettem, de csak kb 70 ember indult el a taskon a többiek örömrepültek.
A FAI ellenőr a startnál elkapott és egy gyors ellenőrzésen lecseszett mert nem az előírt biztonsági vizsgás sisakot használom.
Összességében jó kis repülés volt. Megállapítottam, hogy itt nem elég csak menni és beérni a célba, itt nyomni kell neki mint a barom, különben úgy járunk mint ma, hogy egy tele busznyi ember vár ránk a célban és már kurvára mennének vissza sörözni és basztatnak, hogy gyorsan hajtsd az ernyődet :( . Egy normál fai 2.-es versenyen már nem szoktam ilyen helyzetbe kerülni :) .

Egyébként akit érdekel a verseny, élőben lehet követni, mert mindenkinek kiosztottak egy trackert, és a neten 10 másodperces frissítéssel közvetítik az összes taskot.

all the best, I'll be back...

2 megjegyzés:

  1. Hajrá mindenkinek! Ne csüggedjetek az időjárás miatt (bár tényleg elég szarul néz ki), valakinél biztosan van egy Torrente I-II-III, vagy a jól bevált Taxas-Holdem...
    Üdv:
    Tamás

    VálaszTörlés
  2. HOl lehét élőben követni?????????
    szitto

    VálaszTörlés